بررسی نمونه تولیدی تارا اتوماتیک

در چند سال گذشته با ورود خودروهای چینی به بازار اتومبیل کشورمان، دو غول خودروسازی داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا به تکاپو افتاده و سعی کردند تا با عرضه محصولاتی همچون شاهین، دنا پلاس اتومات و در آخر تارا، تا حدی بازار سدان های رده بالاتر را که کاملا به دست چینیها افتاده بود، به نفع خود بازگردانند. در ادامه جدید ترین و پر آپشن ترین محصول ایران خودرو یعنی تارای اتوماتیک را مورد بررسی قرار داده و تغییراتش را نسبت به نمونه دستی ارزیابی می کنیم.

طراحی ظاهری ا طراحی نمونه اتوماتیک تارا نسبت به نمونه دستی در پنل های بدنه تفاوتی نداشته (به جز سقف) و عینا شاهد همان اجزا و خطوط  هستیم؛ اما می توان گفت تا حدودی ضعف های بصری نمونه دستی بهبود یافته و بخشی از قطعات تزئینی ظاهری خودرو تغییر کرده اند.

نمای جلو و عقب تارا به خودی خود زیباست اما بخش جانبی این خودرو ساده تر از حد معمول جلوه می کند و نیاز به خط شخصیتی تند و تیز تر کاملا مشهود است.

آینه های جانبی خودرو زیبا هستند و خوشبختانه در نمونه اتوماتیک، دیگر خبری از راهنمای روی گلگیر نیست و این بخش با یک قطعه پلاستیکی پوشانیده شده است که البته ای کاش در نمونه اتوماتیک قالب گلگیرها تغییر می کرد تا حتی این قطعه پلاستیکی نیز استفاده نشود.

نکته دیگری که در بخش کناری خودرو تغییر کرده استفاده از یک نوار کرومی در لبه پایینی پنجره هاست که حس لوکس بودن بیشتری را القا می کند.

لازم به ذکر است چیدمان داخلی چراغ های عقب نیز در نمونه اتوماتیک برای زیباتر شدن و همچنین پیروی از ترندهای روز بهتر بود به نمونه نئون تایپ تغییر شکل یابد.

نکته دیگری که در نمونه اتوماتیک تارا تغییر کرده است، پنل سقف و اضافه شدن سانروف به آن است.

خوشبختانه سانروف تارا دارای یک طراحی کاملا مهندسی شده و اسلوب حرفه ای است و از سانروف دنا پلاس و برخی دیگر از خودروهای هم رده بزرگ تر و کاربردی تر طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964