بررسی و مشخصات فنی سمند SE

سمند SE   هنگامی که شركت ايران خودرو توليد سمند معمولي  را حذف نمود و در راستاي جلب رضايت مشتريان ،  اقدام به بروزآوري و ارتقای  محصول سمند معمولي با نام سمند بهينه (SE) نمود. از جمله مزایای خودرو می توان به  ايمني بالا به دليل برخورداري از بدنه مستحكم ، ابعاد مناسب براي استفاده درون و برون شهري ، فضاي قابل توجه داخل اتاق و صندوق عقب اشاره نمود. به دلیل اهمیت فراوان مبحث محیط زیست در صنعت خودرو سازی این خودرو به تجهيزات استاندارد آلايندگي يورو ۴ مجهز شده است .
يكي از مزاياي ديگر سمندSE، برخورداري از كارت طلايي خدمات پس از فروش است؛ كه ضمن ارائه خدماتي از قبيل بيمه بدنه، برخي خدمات ديگر را در سراسر كشور به صورت رايگان و سريع در دسترس دارنده خود قرار مي دهد.

 

سمند SE

از جمله تجهيزات رفاهي، ايمني و ويژگي­هاي خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :
سيستم ضد سرقت (Immobilizer)
ستون فرمان تلسکوپي (جمع شونده در هنگام تصادفات)
سيستم ترمز ABS به همراه EBD
قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده

 

چراغ عقب

مشخصات فنی سمند اس ای  این خودرو به صورت خلاصه عبارتند از :

این خودرو در کلاس خودرو ۵۷۳۰۷- ۵۷۳۰۲  قرار دارد. نوع موتور آن ، XU7JP/L3  است . حجم موتور آن ۱۷۶۱ سی سی ، حداکثر توان موتور ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ، حداکثر گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن متر در۳۰۰۰ دوردر دقیقه ، نسبت تراکم آن ۹٫۳ ، تعداد سوپاپ های آن ۸ ، نوع سوخت سازگار آن بسته به نوع کلاس آن عبارت است از : كلاس ۵۷۳۰۲ : بنزين بدون سرب اكتان ۸۷ و ۹۵  و كلاس ۵۷۳۰۷ و ۵۷۳۰۸ : بنزين بدون سرب اكتان ۹۵ . سیستم انژکتوری آن پاشش چند نقطه ای است . استاندارد حد آلایندگی آن عبارت است از “كلاس ۵۷۳۰۲ : يورو ۲ كلاس ۵۷۳۰۷ و ۵۷۳۰۸ : يورو ۴″  . حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن ۱۴٫۵ ثانیه است. سیستم انتقال قدرت آن ۵ دنده دستي (BE3) ، ترمز ضد قفل آن “ترمز ضد قفل ABS و EBD   ترمز جلو ديسكي ترمز عقب كاسه اي”  است ، مصرف سوخت آن در خارج از شهر ۶٫۶ لیتر در۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۸٫۶ لیتر در۱۰۰ کیلومتر است . طول این خودرو ۴۵۰۲ میلی متر ، عرض آن ۱۹۰۳ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلی متر است. فاصله ی بین دو محورچخ های عقب و جلو آن ۲۶۷۱ میلی متر ، وزن خالص خودرو بدون سرنشین و با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی ۱۲۱۵ کیلوگرم است. مخزن سوخت آن گنجایش ۷۰ لیتر بنزین را دارد و حجم فضای صندوق عقب آن ۵۰۰ دسی متر مکعب است.

 

سمند SE

 

چراغ عقب

سایر تجهیزات خودرو سمند SE عبارت است از :

کد کلاس(های) خودرو ۵۷۳۰۷- ۵۷۳۰۲
استاندارد آلایندگی “كلاس ۵۷۳۰۲ : يورو ۲ كلاس ۵۷۳۰۷ و ۵۷۳۰۸ : يورو ۴″
کیسه هوای ایمنی “كلاس ۵۷۳۰۲ و ۵۷۳۰۷ : راننده كلاس ۵۷۳۰۸ : راننده و سرنشين جلو”
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه تنظیم دستي،دريچه تهويه براي سرنشينان عقب
سیستم صوتی بلندگوي جلو و عقب،CD خوان
چراغها چراغ مه شكن عقب، چراغ خطر سوم
آیینه‌ها “تنظيم آينه هاي جانبي دستي آينه آرايش چراغ دار روي آفتابگير”
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب دستی
تزئینات تريم بژ ، قطعات دکوراتيو طرح چوب
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مركزي با ريموت راديويي،كمربندهاي ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع
رینگ و لاستیک رینگ فولادی ۱۵ اینچ
صندلی “تنظيم اهرمي پشتي صندلي جلو تنظيم اهرمي ارتفاع صندلي راننده پشت سري صندلي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع و زاويه پشت سري صندلي عقب يكپارچه با صندلي”
سایر تجهیزات كارت طلايي دو ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964