ملاقات با میباخ S۵۶۰ مدل ۲۰۱۸

طی ۵ سال اخیر، واردات خودروهای خارجی به کشور طیفی از محدودیت تا ممنوعیت کامل را گذارنده و این موضوع، مشمول خودروهایی هم شده که باید پلاک گذر موقت بگیرند و درست زمانی که مقررات ورود گذر موقت ها، بسیار سخت شده است یک دستگاه میباخ S560 وارد کشور شد و ما فرصت یافتیم تا با آن ملاقات کنیم.

میباخ در اصل یک شرکت خودروسازی آلمانی است که در زمینه تولید محصولات فوق لاکچری فعالیت خود را از سال ۱۹۰۹ به واسطه تلاش بیشمارمالک خودویلهلم میباخ شروع کرد. در واقع میباخ یکی از شرکتهای زیر مجموعه دایملر به حساب می آید. داستان شکل گیری این برند از آنجا شروع میشود که ویلهلم میباخ به واسطه پارهای از مشکلات و اختلاف های درون شرکتی، کمپانی دایملر را در سال ۱۹۰۷ ترک و دو سال بعد شرکت میباخ را به کمک پسرش با هدف تولید موتورهای بنزینی و دیزلی با کارایی و توانی بهتر تاسیس کرد. اولین محصول این برند با نام W1 در سال ۱۹۱۹ تولید شد و این اولین گام برای تولید خودرو در این کمپانی بود. تولد میباخ در سال ۱۹۲۱ با محصول W3 استارت خورد و این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه برلین رونمایی شد.

خودرویی با یک موتور ۶ سیلندر 700 اسب بخاری که با ترکیب طراحی زیبا و موتور قدرتمند برای اولین بار زنگ خطری بود تا رقبا این برند را به رسمیت بشناسند. پنج سال بعد در سال ۱۹۲۶ برای رقابت با محصولات بنز W5 با موتوری ۷ لیتری و توانی در حدود ۱۲۰ اسب بخار به میدان آمد. نقطه عطف کار این برند در سال ۱۹۳۰ و با معرفی DS7 ZEPPELIN بود که یک ابر خودروی ۱۲ سیلندر سوپرلوکس با توانی نزدیک به ۱۵۰۰ اسب بخار و امکاناتی که با مرسدس بنز رقابت می کرد به حساب می آید. این روند تا سال ۱۹۳۵ ادامه داشت و بعد از آن با یک برگشت به عقب در سیستم موتور از ۱۲ به ۶ سیلندر این بار میباخ بر توسعه و پیشرفت طراحی جذاب بیرونی و کابین لوکس و اشرافی تمرکز کرد. همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه در آستانه جنگ جهانی تمامی خودروسازان برای فرار از ورشکستگی به تولد ادوات جنگی رو آوردند.

ملاقات با میباخ S۵۶۰ مدل ۲۰۱۸

مشکلات اقتصادی و ویرانی های به جا مانده از جنگ سالهای زیادی اقتصاد را | تحت تاثیر قرار داد و سرانجام باعث شد که در سال ۱۹۶۰ کمپانی مرسدس بنز برند میباخ را به مالکیت خود در آورد و در سال ۱۹۷۶ و در نمایشگاه توکیو مجددا میباخ با یک مدل کانسپت همگان را شگفت زده کرد. این اتفاق مجدد در سال ۲۰۰۲ تکرار و میباخ هایی که بر پلتفرم سری S تولید می شدند روانه بازار شدند.

در سال ۲۰۰۵ | نیز در یک اقدام پر ریسک، کانسپت اگزلرو که یک کوپه بی نظیر بود رونمایی شد. میباخ با یک مدل سوپر لوکس با پسوند الندوله در سال ۲۰۰۷ برای چندمین بار بازار خودرو را با یک شوک مواجه کرد.

چرا که فقط ۸ دستگاه از این خودروی فوق لاکچری خاص تولید شد. اما در سال ۲۰۱۱ و با معرفی مدل ضدگلوله GUARD  این برند به دلیل فروش پایین و عدم بازده  مطلوب اقتصادی دوباره اعلام بازنشستگی کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ با یک ورود  موفق و با مدل S600 برای چندمین بار میباخ برای رقبا خط و نشان کشید.

پس از آن میباخ با معرفی کانسپت هایی همچون ویژن ۶ که انصافا صنعت طراحی را یک قدم به جلو برد در بازار خودنمایی کرد | و بعدها نیز با ورود به بازار شاسی بلندها خوش درخشید.

 

نمای ظاهری

به سراغ میباخ گذر موقت می رویم، یک شبکه جلو پنجره براق با اندازهای بزرگ برای مکیدن هرچه بیشتر هوا به همراه یک جفت چراغ با چیدمان داخلی بی نظیر و نوارهای کرومی کار شده در قسمت پایینی سپر و دو اخم برجسته کاپوت، تمام چهره لوکس و در عین حال خشن میباخ است که روبه روی شماست. البته لوگوی میباخ در این سری می بایست به صورت سفارشی مشتری روی آن نصب شود. با کمی چرخش به کناره خودرو متوجه خواهید شد که برای خاص بودن و جلب نظر مخاطبین نیازی به استفاده از خطوط پرقدرت و حجم و زوایای تند و برنده نیست.

یک برجستگی از گوشه بالایی چراغ جلو شروع شده و سرتاسر خودرو را می پیماید و در آخرین نقطه گلگیر عقب به صورت استادانهای محو می شود.

رینگهای توپر ۲۰ پره که مخصوص این برند طراحی شده اند شکوهی خاص دارند. یک نوار کرومی باریک زیر درها به صورت سرتاسری کشیده شده که می توان تمام خطوط زیبای منحنی خودرو را با آن به مقایسه گذاشت.

یکی از ریزه کاری ها در این مدل قرار گرفتن شیشه لچکی در ستون C به جای در بوده که بسیار خوش نما و زیباست. لوگوی میباخ روی ستون C نمایان است. در نمای پشتی چیدمان کریستالی و سه لایه چراغ ها چه در تاریکی شب و چه در روشنایی روز خیره کننده و زیباست. سر اگزوزهای دوبل دو طرف خبر از قلب تپندهای قدرتمند می دهد که در ادامه به آن می رسیم.

 

و فضای داخلی پس از قرار گرفتن روی صندلی کافی است تا اندکی چشمانتان را ببندید و از بوی چرم کار شده در تریم داخلی لذت ببرید.

تریم داخلی از چوب و چرم و با کیفیتی باور نکردنی در مقایسه با خودروهای لوکس امروزی تهیه و طراحی شده است. نوع دوخت با طرح الماسی روی پنل داخلی در و تودوزی از جنس مرغوب ناپا (NAPPA) و ترکیب دوگانه آن با چوب و نوارهای کرومی، زیبایی خاصی را به کابین فوق لوکس میباخ بخشیده است.

پشت فرمانی که در نیم دایره بالایی و پائینی از چوب ساخته شده یک صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچی قرار دارد که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. استقرار کلیدها روی فرمان و کنسول میانی با ظرافتی خاص صورت گرفته و گویی همه چیز استادانه در جای خود قرار دارد. این هیولای زیبا به قدری آپشن دارد که میتوانید ساعت ها در کابین آن نشسته و با فشار دادن یک دکمه و عملکرد بی نظیر آن سرکیف بیایید.

داشبورد پهن و وسیع همچون یک موج بلند که از دریا به سمت ساحل می آید روبه روی شماست. یک نوار از جنس چوب و با رنگی خاص سرتاسر آن را پیموده و دو نیمش کرده است. زیر صفحه نمایش درخشان و مابین چهار دریچه کولر موجود روی داشبورد یک ساعت آنالوگ بسیار زیبا قرار دارد که عنصری نوستالژیک است.

کنسول وسط پهن و به گونه ای طراحی ترکیب دوگانه آن با چوب و نوارهای کرومی، زیبایی خاصی را به کابین فوق لوکس میباخ بخشیده است. پشت فرمانی که در نیم دایره بالایی و پائینی از چوب ساخته شده یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی قرار دارد که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

 

استقرار کلیدها روی فرمان و کنسول میانی با ظرافتی خاص صورت گرفته و گویی همه چیز استادانه در جای خود قرار دارد. این هیولای زیبا به قدری آپشن دارد که میتوانید ساعت ها در کابین آن نشسته و با فشار دادن یک دکمه و عملکرد بی نظیر آن سر کیف بیایید داشبورد پهن و وسیع همچون یک موج بلند که از دریا به سمت ساحل می آید روبه روی شماست.

یک نوار از جنس چوب و با رنگی خاص سرتاسر آن را پیموده و دو نیمش کرده است. زیر صفحه نمایش درخشان و مابین چهار دریچه کولر موجود روی داشبورد یک ساعت آنالوگ بسیار زیبا قرار دارد که عنصری نوستالژیک است. کنسول وسط پهن و به گونه ای طراحی شده است که فضای زیاد بین دو صندلی را پر کند. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب عالی است، بماند که در یک پکیج سفارشی به نام شوفر می توان این فضا را بیشتر هم کرد.

یکی از قابلیت های خاص این کاخ مجلل سیستمی با نام ENERGIZING Comfort  Control است که برای اولین بار در میباخ معرفی شد. این سامانه به گونه ای عمل می کند که در سفرهای طولانی بهترین امکانات رفاهی برای سرنشینان فراهم باشد. ترموترونیک که یک سیستم ماساژ مخصوص برای سرنشینان عقب در نظر می گیرد با معطر کردن فضا به هر چه لذت بخش تر کردن مسیر اقدام می نماید.

این سامانه به صورت خودکار با پخش موزیک های آرام بخش و استفاده از به | روزترین متدها، نسبت به فراهم آوردن هرچه بیشتر رفاه برای سرنشینان اقدام می کند و تنظیمات این بخش به صورت گرافیکی روی نمایشگرهای عقب نیز قابل مشاهده است این سامانه با در اختیار گرفتن کنترل سیستم نورپردازی فوق العاده هنرمندانه مخفی کابین به هرچه بهتر کردن فضا برای سرنشینان اقدام می کند.

از دیگر امکانات به کار رفته در این خودرو می توان به سیستم تنظیم فاصله با خودروی جلو، چراغ های LED و حتی در مواردی با آپشن دیجیتال لایت یا همان چراغهای سخنگو، کمک فرمان در زمان خواب آلودگی راننده، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری پیشگیری از برخورد و تشخیص عابر پیاده، تشخیص علائم جاده ای، کمک پارک، دوربین ۳۶۰ وتعداد ۹ کیسه هوای ایمنی، کنترل فشار باد تایرها، سوئیچ اسمارت ضد سرقت تصویری، سیستم کمکی سراشیبی و سربالایی و سامانه دید در شب اشاره کرد که به جرات می توان گفت که کمتر خودرویی با این امکانات را در بازار می توان یافت.

حتی اگر بخواهیم موشکافانه به میباخ بنگریم می توان به این موارد نیز اشاره کرد: سامانه فیلتر هوای داخل کابین، کی لس، سیستم روشنایی خوش آمد گویی در باز کن Home Link – صندلی برقی چند حالته با روکش چرمی ناپا ماساژور صندلیهای جلو- حافظه صندلی های جلو استارت خودرو با برنامه موبایل -گرم کن صندلیهای جلو و عقب -تهویه صندلی جلو و عقب – کروز کنترل دیسترونیک با تشخیص فاصله ساعت لوکس عقربه ای IWC خروجی برق ۱۱۵ ولت، استارت با دکمه، هد آپ دیسپلی،اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی سیم، سامانه سرگرمی برای سرنشینان عقب و… از جمله آپشن های این خودرو بوده که ادامه دادن به سرشماری آن باعث می شود که از این به بعد با تعجب به سایر خودروهای روزمره بنگرید و قوای محرکه میباخ به یکی از پیشرفته ترین و در عین حال کم مصرف ترین موتورهای موجود با این حجم و اندازه مجهز است. ماشینی با مصرف ترکیبی ۹٫۳لیتر و انتشار گازهای آلاینده حدود ۲۰۹ گرم در هر کیلوگرم قطعا یکی از محبوب ترین خودروهای دوستدار محیط زیست است.

 

پیشرانه این خودرو به الطف بهره وری از تکنولوژی اختصاصی CAMTRONIC که یک سیستم لیفت متغیر سوپاپ بوده به راندمانی بی نظیر دست می یابد. موتوری ۴۷۰۰ سی سی که نیرویی نزدیک به اندازه ۴۶۲ اسب بخار تولید و به گیربکسی ۹ سرعته منتقل می کند.

جعبه دنده ای که از طریق سامانه DYNAMIC SELECT می توان کنترل آن را در دست گرفت و از هماهنگی بی نظیرش با عملکرد موتور لذت برد پس از استارت زدن به میباخ و با ترکیب خاص رفتاری در صفحه آمپر صدایی از دور ولی همچون یک سمفونی باباس بالا در گوش شنیده می شود.

کافیست در استفاده از پدال گاز شیطنت کرده تا احساس کنید صدای خرد کردن چیزی از اگزوزها به گوش می رسد شتایی فوق العاده در کنار فرمان پذیری بی نظیر باعث می شود که تفاوت در رانندگی به صورت چشم گیری به نظر بیاید. شاید جالب باشد که بدانید در میان مالکین خودروهای لوکس یک اتفاق نظر وجود دارد و آن مورد اشاره به موضوعی می کند که اگر به فرمان بنز عادت کردید به سختی می توانید ماشینی جایگزین برای این برند پیدا کنید هر چند که بر اساس قوانین حکومتی کشور آلمان سرعت این خودرو نیز همچنان دیگر تولیدات این کشور در محدود ۲۱۰ کیلومتر است اما همین سرعت هم برای به چالش کشیدن بی شماری از خودروها کفایت می کند در كل اگر کیفیت و ایمنی و رفاه را در بالاترین ردهها خواستار هستید میباخ بهترین انتخاب در این رده از خودروها بوده و بزرگترین عیب آن همان بی نقص بودنش است که جای هیچ انتقادی را برای مصرف کننده نمی گذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964