ریکاوری رنگ خودرو |هزینه ریکاروری رنگ خودرو

شاید دانستن مزایای روکش سرامیکی خودرو برای آن دست از افرادی که نسبت به مفید بودن روکش سرامیکی خودرو شک دارند، بسیار مهم باشد. اما روکش سرامیکی خودرو چه مزایایی برای خودرو دارد؟ در ادامه با مهندسین این امر در مجموعه یونس مکانیک تهران که یکی دیگر از خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در این مجموعه می باشد، همراه باشید تا مزایای این روش را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

روکش سرامیکی خودرو چیست؟

اگر دقت کرده باشید وقتی خودروی جدید می بینیم یا می خریم، چیزی که در ابتدای امر توجه ما را جلب می کند، زیبایی و درخشندگی بدنه آن است. همه افراد علاقه مند و مشتاق هستند که این درخشندگی و زیبایی دائمی باشد و از دیدن خودروی خود لذت ببرند.

روکش سرامیکی خودرو نیز به همین منظور برای خودرو در نظر گرفته شد. پوشش سرامیکی به بدنه خودرو، جلا و درخشش خاصی می دهد.

جنس روکش های سرامیکی معمولا از جنس پلیمر مایع است. این روکش سرامیکی همراه با رنگ فابریک خودرو، یک لایه بر روی سطح خارجی خودرو ایجاد می کند و در واقع نقش محافظتی را برای خودرو ایفا می کند. به بیان دیگر روکش سرامیکی یک لایه بین خودرو و محیط بیرونی ایجاد کرده و مانع از برخورد بدنه خودرو با عوامل محیطی می شود.

 

روکش سرامیکی خودرو

انواع مختلف روکش سرامیکی خودرو

روکش های سرامیکی انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به Opti-coat pro و Ceramic proاشاره کرد.

مزایای روکش سرامیکی خودرو

بسیاری از افراد علاقه ی بسیاری به روکش سرامیکی خودرو دارند تا جایی که قبل از خرید خودرو به دنبال بهترین نوع روکش سرامیکی می گردند. شاید برای شما هم این سئوال مطرح شود که مزایای روکش سرامیکی خودرو چیست؟ در ادامه برای شفاف سازی این مسئله توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

مزایای پوشش سرامیکی خودرو

زیبایی و درخشندگی خودرو

یکی از اولین و مهمترین مزایایی که می توان برای روکش سرامیکی خودرو در نظر گرفت، زیبایی و درخشندگی است که روکش سرامیکی به خودرو خواهد داد. شاید بتوان گفت این مسئله یکی از دلایل اصلی و مهمی باشد که طرفداران خودرو را به سمت استفاده از آن برای خودروشان می کشد.

در صورتی که علاقمند هستید خودروی شما هم مانند خودروهایی که در ویترین نمایشگاه ها می بینید باشد می توانید از روکش سرامیکی خودرو استفاده کنید.

محافظت از بدنه خودرو

مهمترین مزیتی که روکش سرامیکی خودرو دارد این است که اتومبیل را در برابر خط و خش و گرد و غبار و آلودگی های شیمیایی محافظت می کند.

در واقع می توان گفت روکش سرامیکی خودرو وظیفه مقابله با آسیب هایی را دارد که خودرو روزانه در معرض آن قرار دارد. مثل آسیب های ناشی از آب و هوا.

در واقع روکش های سرامیکی یه لایه سطحی بسیار مستحکم است که مانع از بروز آسیب به بدنه خودرو می شود.

اگر خودروی شما به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد به مرور زمان رنگ آن شروع به اکسید شدن می کند و در کیفیت خودرو تاثیر منفی می گذارد. برای جلوگیری از این اتفاق از روکش های سرامیکی استفاده می شود که در واقع از بدنه خودرو در مقابل اشعه ماوراء بنفش حفاظت می کند.

روکش سرامیکی به عنوان یک لایه محافظ نانو برای رنگ اصلی خودرو محسوب می شود و هیچ آسیبی به رنگ اصلی خودرو نمی زند.

با همه این تفاسیر باید گفت که مزیت های روکش سرامیکی نسبی است و لزوم به این معنی نیست که روکش های سرامیکی به صورت مطلق از بدنه خودرو در برابر هر نوع خط و خش و آسیب های محیطی محافظت می کند.

 

زیبایی و درخشندگی خودرو

دوام بیشتر

دوام پوشش های سرامیکی نسبت به رنگ اصلی خودرو بیشتر بوده و ساختاری که در تولید روکش سرامیکی بکار رفته باعث می شود که محافظت در سطح های بسیار ریز بدنه خودرو نیز صورت بگیرد و سبب استحکام بیشتر را برای خودرو ایجاد می کند.

ماندگاری درخشش و تمیزی خودرو

به دلیل ساختار مولکولی که در پوشش های سرامیکی وجود دارد، حفاظت در ریزترین سطح بدنه خودرو را انجام می شود. همین امر باعث می شود که خودرو در مقابل نفوذ گرد و غبار و دیگر مواد آسیب زننده محافظت شود.

در واقع وقتی که مواد خارجی روی بدنه بنشیند، جایی برای نفوذ به سطح و چسبیدن وجود ندارد و در صورتی که نیاز به تمیز کردن بدنه باشد به راحتی با یک پارچه می توان این کار را انجام داد و دلیل آن این است که سطح بدنه بسیار صاف و مسطح است.

این ویژگی باعث می شود که وقتی خودرو در جاده در حال حرکت است، عوامل خارجی نتوانند به سطح خودرو نفوذ کنند و نتیجتا روی سطح خودرو لیز خورده و از روی سطح خودرو می روند.

پس به طور خلاصه می توان گفت که روکش های سرامیکی باعث می شوند که خودرو راحت تر و سریعتر تمیز شوند.

 

ماندگاری و درخشش سرامیک خودرو

کارکرد بهتر نسبت به واکس بدنه

واکس خودرو یکی از قدیمی ترین روش ها برای براق کردن و درخشندگی و زیبایی خودرو بود. اما این روش چندین مشکل دارد که از آن جمله می توان به موقتی بودن آن اشاره کرد. واکس بدنه بعد از مدتی از بین می رود و خودرو باید دوباره واکس زده شود و حتی ممکن است در طی یک سال چندین بار نیاز به واکس داشته باشد. اما استفاده از روکش سرامیکی خودرو این اطمینان را به صاحبان خودرو می دهد که نیاز به صرف هزینه کردن مجدد ندارند.

در نتیجه باید گفت از نظر طول عمر و کیفیت و کارایی، پوشش سرامیکی نسبت به واکس بدنه بهتر است.

مقرون به صرفه بودن

شاید وقتی برای اولین بار هزینه روکش سرامیکی را بشنوید، به نظر شما این هزینه نسبت به روش های دیر محافظت از بدنه، مثل واکس بدنه، بسیار گران باشد. اما باید در نظر گرفت که ماندگاری روکش سرامیکی اگر به حرفه ای و به دست متخصصین این کار انجام شود و همچنین نگهداری های مناسب انجام شود، به صورت دائمی بوده و طول عمر آن زیاد است در حالی که استفاده از واکس بدنه نیاز به تمدید مجدد دارد و شاید در یک سال چندین بار احتیاج به تکرار داشته باشد.

محافظت در برابر آسیب UV / اکسیداسیون

اگر وسیله نقلیه ای اغلب در معرض آفتاب قرار بگیرد، رنگ آن شروع به اکسید شدن می کند و در نتیجه رنگ آن به مروز زمان محو می شود. یک لایه از پوشش سرامیکی از رنگ وسیله نقلیه در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند و در نتیجه میزان اکسیداسیون را کاهش می دهد.

محافظت در برابر لکه های شیمیایی

خطر دیگر برای اتومبیل شما لکه های شیمیایی از آلودگی های اسیدی طبیعی است. با ایجاد یک سطح مقاوم در برابر مواد شیمیایی، یک پوشش سرامیکی می تواند مانع اتصال برخی از آلودگی ها به رنگ خودرو شما شود. نتیجه این است که وسیله نقلیه شما در برابر لکه ها مقاومت بیشتری خواهد کرد، به شرط آنکه آلودگی به موقع برطرف شود.

سهولت تمیز کردن

یکی از مهمترین ویژگی های پوشش سرامیکی آبگریز بودن آن است که روشی فانتزی برای گفتن آن است که آب را دفع می کند. وقتی وسیله نقلیه دارای پوشش سرامیکی آبگریز باشد، آب روی سطح مهره قرار می گیرد و راحت تر می لغزد. این بدان معنی است که تماس خاک و آلودگی ها به رنگ خودروی شما دشوارتر خواهد بود و هنگامی که ماشین خود را می شوید، با تلاش کمتری می توان آلودگی ها را از بین برد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد روکش سرامیکی خودرو باید توسط متخصصین این کار و به صورت حرفه ای انجام شود. در غیر اینصورت ماندگاری زیادی نخواهد داشت و صاحبان خودرو را وادار به صرف هزینه های زیادی کند. بنابراین اگر مایل هستید از این روش استفاده کنید حتما به متخصصی امر مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت نه تنه خودروی شما زیبا به نظر نمی رسد بلکه ظاهری بد شکل و بد قواره پیدا خواهد کرد.

مجموعه یونس مکانیک با در اختیار داشتن بخشی مجزا مخصوص به این کار و همچنین متخصصین ماهر و کار بلد در این امر آماده ارائه خدمات روکش سرامیکی خودرو به صاحبان خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964