بررسی و مشخصات فنی نیسان ماکسیما

خودرو نیسان ماکسیما

یکی از خودرو های بسیار مشهور و لوکس تولید کننده ی ژاپنی نیسان ، که شرکت مونتاژکننده ی آن  پارس خودروبوده است ، اتومبیل نیسان ماکسیما یا به قول برخی از افراد ماکزیما است. در حال حاضر این خودرو با نسل جدید خود یعنی نیسان تینا جایگزین شده است و بزودی در داخل کشورنسل جدید آن به بازار خواهد آمد. این خودرو که از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون در هفت نسل و مدل تولید شده است. مدل کنونی این خودرو ای۳۵ (انگلیسی: A35) نام دارد و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک ۲۰۰۸ رونمایی و در سال ۲۰۰۹ عرضه شده است. وزن این خودرو ۱٬۶۱۷ کیلوگرم و موتور آن ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

ماکسیما

کارخانه تولید کننده : نیسان

کشور تولیدکننده : ایران – ژاپن

نام و مدل اتومبیل : نیسان ماکسیما

شرکت گارانتی و خدمات دهنده : سایپا یدک

 

ماکسیما

مشخصات فنی ماکسیما : حجم موتور این خودرو ۲۹۹۸ سی سی ، تعداد سیلندرهای آن ۶ تا ، نحوه ی قرارگیری سیلندرهای آن خورجینی V شکل  ، حداکثر توان خروجی آن ۲۰۰ اسب بخار در۶۴۰۰ دور دردقیقه است و حداکثر گشتاور خروجی آن ۲۲۸ نیوتن متر در۳۶۰۰ دور در دقیقه است. سیستم انتقال قدرت و حرکتی خودرو بصورت موتور جلو دیفرانسیل جلو است . نوع جعبه  ی دنده ی آن جعبه دنده اتوماتیک است . ۴ دنده درجلو دارد. حداکثر سرعت آن ۲۱۲ کیلومتر درساعت است. شتاب ۰ الی ۱۰۰ آن ۸ ثانیه است . سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن ۱۱٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ می باشد.

مشخصات بدنه : کلاس بدنه ی این اتومبیل سدان وکلاس خود اتومبیل E Segment است. وزن آن ۱۴۱۰ کیلوگرم ، ظرفیت ۵ سرنشین را دارد. ابعاد و نوع لاستیک های جلو آن ۲۱۵/۵۵ R 16  و نوع و ابعاد لاستیک های عقب آن ۲۳۵/۵۵ R 16 است.

مشخصات موتور : دارای حجمی معادل ۲۹۹۸ سی سی است . نوع موتور آن بنزین سوز و ۶ سیلندر است . ۲۴ سوپاپ دارد . محل قرارگیری موتور در قسمت جلو ماشین است . سیستم سوخت رسانی آن انژکتوری پاشش چند نقطه ای است. ظرفیت باک آن ۷۰ لیتر ، حداکثر توان خروجی آن ۲۰۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه ، گشتاور خروجی ۲۲۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است . توان خروجی حجمی آن ۶۷ لیتر بر اسب بخار است .

 

جعبه دنده

مشخصات جعبه دنده ماکسیما :  دارای جعبه دنده ی اتوماتیک است . ۴ دنده در جلو دارد. محل قرارگیری اهرم تعویض کننده ی دنده در کنسول میانی است . سیسیتم حرکتی و انتقال قدرت خودرو موتور جلو دیفرانسیل جلو است .

سیستم ترمزها : نوع سیستم ترمز آن روغنی با بوستر خلائی ، نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو آن دیسکی خنک شونده  و نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب آن دیسکی است.

سیستم تعلیق و فرمان : نوع سیستم تعلیق آن مستقل برای هر چرخ است . تعلیق جلو آن مک فرسون ، تعلیق عقب آن اتصال چندگانه (مولتی لینک ) ، دارای کمک فنرهای هیدرولیکی در جلو و عقب و نوع سیستم فرمان آن قدرت کمکی هیدرولیکی است.

 

ماکسیما

عملکرد اتومبیل : حداکثر سرعت آن ۲۱۲ کیلومتر در ساعت ، شتاب ۰ الی ۱۰۰ آن ۸ ثانیه ، مصرف سوخت شهری آن ۱۶٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ، مصرف شوخت جاده ای ۸٫۷ در ۱۰۰ کیلومتر و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ است.

امکانات رفاهی :

دارای دو عدد کیسه هوا برایراننده و سرنشین کناری است . سیستم های پایداری و کمک راننده ی آن ABS , EBD , BAS  است . سیستم های امنیتی و حفاظتی آن قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل و سیستم استارت بدون کلید است . سیستم فرمان و هدایت پذیری آن قدرت کمکی هیدرولیکی ، حساس به سرعت و  تلسکوپی با تنظیم دستی است . نوع غربیلک آن دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی است . سیستم تهویه مطبوع آن دارای کنترل اتوماتیک و دریچه های تهویه برای سرنشینان عقب  است. سیستم صوتی تصویری آن رادیو CD به همراه چنجر ۶ تایی است. سیستم صندلی های جلو آن دارای تنظیم برقی ، روکش چرمی و پشت سری های فعال هنگام تصادف است. سیستم صندلی های عقب آن دارای سیستم تاشوندگی و سیستم پشت سری های فعال وروکش چرمی است . آینه های آن بصورت برقی تنطیم می شود. شیشه های آن دارای سیستم بالابر جلو و عقب برقی به همراه قطع کنندگی بالابر و سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو است . سیستم روشنایی آن دارای سیستم مه شکن مخصوص درپیچ هاست . سیستم چراغ های عقب دارای چراغ های LED طیفی و مه شکن است. سنسور پارک خودرو آن پیش فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964