تویوتا,پیروز رقابت مالی خودروسازی جهان

هر چند کمپانی فولکس واگن موفق شد تا در نیمه نخست سال میلادی جاری با تولید تعداد خودروهای بیشتر و پشت سر گذاشتن رقیب قدرتمند خود یعنی کمپانی معروف ژاپنی تویوتا به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود، اما هنوز تویوتا با فاصله بسیار زیادی از سایر رقبا سودده‌ترین کمپانی خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

 

کمپانی خودروسازی تویوتا به تازگی اعلام کرده است که در فصل نخست سال مالی این کمپانی، سود عملیاتی خود را ۱/ ۹ درصد افزایش داده و به ۱۶/ ۶ میلیارد دلار رسانده است. این در حالی است که کمپانی فولکس واگن در فصل نخست سال مالی خود ۸۵/ ۳ میلیارد دلار و شرکت جنرال موتورز ۳/ ۱ میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کرده‌اند.

 

در رده‌بندی کمپانی های معتبر خودروساز جهان، فولکس‌واگن در ۶ ماه نخست سال میلادی جاری ۰۴/ ۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد و به این ترتیب از تویوتا با تولید ۰۲/ ۵ میلیون دستگاه و جنرال موتورز با تولید ۸۶/ ۴ میلیون دستگاه، سبقت گرفت. فروش کمپانی تویوتا به‌خاطر تقاضای کم ژاپن و آسیا کند شد، اما به‌ علت نرخ مناسب ارز توانست سود قابل توجهی را عاید خود کند. افت ارزش ین در برابر دلار درآمد این غول ژاپنی را تا ۴۳/ ۱ میلیارد دلار افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964