تحول طراحی مرسدس بنز در سدان های جدید (مرسدس بنز Vision EQxx)

«علم آیرودینامیک» و کاربرد آن در صنعت خودروسازی جهان، حرف اول و آخر را می زند؛ لذا به نظر می رسد دوران سدان های سنتی و مرسوم که به آنها طرح سه جعبه ای می گویند به پایان رسیده است.

آقای گوردون واگنر که رئیس بخش طراحی مدل مفهومی مرسدس بنز Vision EQxx است قاطعانه در مورد به اتمام رسیدن دوران سدان های فعلی اعلام نظر کرده است و آن اینکه خودروهای برقی به دلایل راندمان بالای آیرودینامیکی، تبديل به قربانگاه خودروهای سدان سه جعبه ای شده و خواهند شد. منظور از سه جعبه ای این است که اگر یک خودروی سدان را از پهلو نگاه کنید سه قسمت یا سه جعبه در آن ملاحظه می کنید که عبارتند از بخش موتور، کابین و فضای بار یا صندوق عقب که در مجموع سه جعبه را تشکیل می دهند.

 

مرسدس بنز Vision EQxx

هنگامی که بحث درگ با شتاب گیری پیش می آید، معمولا درباره طی مسافت ۴۰۰ متر است؛ یک خودروی سدان با صندوق بار عقب از نظر طرح نمی تواند به خوبی یک خودروی Fast Back باشد، بنابراین ضریب مقاومت آن در مقابل عبور جریان هوا بالاتر است. به همین ترتیب همین وضعیت در مورد کوپه های چهار در وجود دارد که دیگر نباید به آنها فقط به عنوان یک طرح عرضه شده نگریسته شود بلکه یک الزام است.
کارکنان و مهندسین مرسدس بنز معتقدند که امروزه مهمترین و بزرگترین دلواپسی و نگرانی مشتریان و علاقه مندان خودروهای برقی، میزان شعاع حرکتی آنهاست لذا تلاش مرسدس بنز این است که به هر نحو شعاع حرکتی مدل های برقی خود را بدون افزایش قیمت توسعه دهد و در این راستا بهینه سازی آیرودینامیکی مهمترین بخش این کار است.

  • حذف جلو پنجره

 

مرسدس بنز Vision EQxx

آقای واگنر پیش بینی ها در مورد طرح جدید قسمت جلوی مرسدس برقی EQxx را مجددا مورد تأیید قرار می دهد و اظهار می دارد که طرح غیر کاربردی و جلو پنجره ساده مدل های فعلی EQSدر شرف ورود EQS به گونه ای کاملا مؤثر و جدی جای جلو پنجره های قدیمی را که یکی از اصلی ترین المان های طراحی بود گرفته اند و به جای آن طراحان مرسدس بنز تمرکز خود را روی چراغ های بزرگ جلو قرار داده اند، در طول روز چراغ های روشنایی مخصوص روز یا DTRL هنگامی که روشن می شوند لوگوی ستاره بنز را به نمایش می گذارند. تکمیل کننده این ستاره ها، تصویر ستاره های سه ضلعی بوده و در جایی که قبلا جلو پنجره رادیاتور نصب می شده قرار گرفته اند.

  • آیا واقعا نیاز به سانروف است؟

 

مرسدس بنز Vision EQxx

از دیگر مواردی که مورد تأیید مرسدس بنز قرار گرفته نصب پنل های خورشیدی روی سقف مدل EQXX است که دیگر یک تدبیر مفهومی نیست و تبدیل به واقعیت شده است. این شرکت امیدوار است در سقف خودروهای برقی خود که از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می کند به جای سانروف و یا سقف فلزی ساده، از پنل های خورشیدی استفاده کند. مرسدس بنز تاکید می کند که پنل های خورشیدی در کنار و همراه سایر پیشرفتهای تکنیکی و تکنولوژیکی مدل EQXX می توانند باعث کاهش فشار روی سیستم هایی غیر از سیستم های پیشرانه شده و افزایش شعاع حرکتی به میزان حدود ۲۳ کیلومتر در یک روز آفتابی را برای آنها به ارمغان بیاورند.

  • اما در مورد اس یووی ها و آینده آنها؟

این روزها اس یووی ها به مراتب محبوب تر از انواع سدان ها هستند و حالا این سؤال پیش می آید که چگونه می توان ویژگی های طرح جدید را در اس یووی های برقی آینده لحاظ کرد و مورد استفاده قرار داد؟ مرسدس بنز هنوز آمادگی وارد شدن به جزئیات را ندارد اما از همان قوانین فیزیکی پیروی خواهد کرد.
از آنجایی که اس یووی ها بلندتر و ارتفاع بیشتری دارند طبیعتا سطح و فضای جلوی آنها که در معرض عبور جریان هوا قرار می گیرد بیشتر است بنابراین بهینه سازی کردن آیرودینامیک وملاحظات آن در آنها از اهمیت بیشتر و حیاتی تر برخوردار است. ترفندی که در اینجا باید لحاظ شود ایجاد تعادل در مقابل جنبه های کاربردی و عملیاتی آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09192299964